Συχνές ερωτήσεις για το myEFKALive

 

1.  Τι είναι το myEFKAlive;

 

Είναι  μια σύγχρονη πλατφόρμα  όπου  μπορείτε  να εξυπηρετηθείτε εξ αποστάσεως για συγκεκριμένες υπηρεσίες του e-ΕΦΚΑ. Συγκεκριμένα, μπορείτε να αιτηθείτε ραντεβού σε συγκεκριμένη μέρα και ώρα που υπάρχει διαθεσιμότητα, για την εξυπηρέτησή σας από υπάλληλο του Οργανισμού, μέσω τηλεδιάσκεψης/ βιντεοκλήσης.

 

2.  Μπορώ να εξυπηρετηθώ μέσω του myEFKAlive σε όλες τις περιοχές;

 

Μέχρι στιγμής στο myEFKAlive έχει ενταχθεί όλη η νησιωτική Ελλάδα και περιοχές της ηπειρωτικής. Έχουν δηλαδή ενταχθεί στο σύνολό τους οι Περιφερειακές Ενότητες Βορείου Αιγαίου, Νοτίου Αιγαίου, Ηπείρου & Κέρκυρας, Πελοποννήσου, Κρήτης, Δυτικής Ελλάδας, Ζακύνθου, Ιθάκης, Κεφαλληνίας & Λευκάδας και περιοχές της Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης, Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας. (Οι δομές αναφέρονται αναλυτικά στην εφαρμογή)

 

3.  Είμαι κάτοικος της Περιφερειακής Ενότητας  Αττικής, μπορώ να εξυπηρετηθώ μέσω του myEFKAlive;

 

Όχι η Αττική δεν έχει ενταχθεί στο myEFKAlive και ως εκ τούτου δεν μπορείτε να εξυπηρετείστε από άλλες δομές 

 

4.  Για ποιες υπηρεσίες  μπορώ να εξυπηρετηθώ από το myEFKAlive; 

 

 Στο myEFKAlive έχουν ενταχθεί οι παρακάτω υπηρεσίες ανά τμήμα:

 

* Τμήμα Παροχών

 

  1. Επίδομα ασθενείας

  2. Επίδομα μητρότητας

  3. Ηλεκτρονική Αίτηση Εξόδων Κηδείας (συνταξιούχων και μισθωτών τ. ΙΚΑ)

 

* Τμήμα Μητρώου και Ασφαλιστικού Βίου

 

  1. Βεβαίωση ασφάλισης (Χρόνου ασφάλισης – Προϋπηρεσία)

  2. Αλλαγή στοιχείων Μητρώου

  3. Ασφαλιστική Ικανότητα

  4. Απογραφή Μισθωτού Ασφαλισμένου

  5. Έκδοση Ευρωπαϊκής Κάρτας Ασφάλισης

  6. Βεβαίωση Απογραφής

  7. Διεκπεραίωση αιτήματος για χρόνο ασφάλισης μέσω ΥΔΑΑΒ  

 

* Τμήμα Συντάξεων-Πληρωμών

 

  1. Αίτηση μηνιαίου ενημερωτικού σημειώματος σύνταξης

  2. Παρακολούθηση πορείας αίτησης συνταξιοδότησης

 

* Τμήμα Διοικητικού – Πληροφόρησης Πολιτών

 

  1. Παραλαβή Απόφασης ΚΕΠΑ

 

* Τμήμα Ασφάλισης – Εισφορών

 

  1. Βεβαίωση εγγραφής για μη μισθωτούς 

  2. Βεβαίωση χρόνου ασφάλισης για μη μισθωτούς 

  3. Διεκπεραίωση αιτήματος για την έκδοση Απογραφικού Δελτίου Αγροτών

 

5.  Μπορώ να απευθυνθώ για οποιοδήποτε θέμα αντιμετωπίζω ή να ζητήσω πληροφορίες γενικής φύσεως από το myEFKAlive;

 

Όχι, στην πλατφόρμα του myEFKAlive μπορούν να τεθούν ερωτήματα ή να δοθούν πληροφορίες που σχετίζονται με τη λειτουργία της εφαρμογής. Για οποιαδήποτε άλλη ερώτηση, θα πρέπει να απευθύνεστε στον ενιαίο αριθμό εξυπηρέτησης του πολίτη 1555 μέσω του οποίου σας παρέχεται γενική και εξατομικευμένη πληροφόρηση.
 

 

6.  Πώς ενεργοποιώ την είσοδο στην πλατφόρμα;

 

Εισέρχεστε στην πλατφόρμα με δυο τρόπους:

  • Είτε μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης Δημόσιας Διοίκησης Gov.gr, ακολουθώντας τη διαδρομή: «Πολίτης και καθημερινότητα» - Εξ αποστάσεως Εξυπηρέτηση Πολιτών

  • Είτε πληκτρολογώντας τη διεύθυνση myefkalive.gov.gr.

Και στις δυο περιπτώσεις χρησιμοποιείτε τους προσωπικούς κωδικούς/διαπιστευτήρια TAXISnet.

Στη συνέχεια και εφόσον έχετε επιλέξει την υπηρεσία ανά τμήμα, τη γεωγραφική περιοχή του καταστήματος στο οποίο υπάγεστε με βάση την κατοικία σας ή την έδρα της επιχείρησής σας και τον χρόνο για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση που επιθυμείτε, καταχωρίζετε τα προσωπικά στοιχεία του προσώπου που θα λάβει μέρος στην τηλεδιάσκεψη.

 

7.  Οι υπηρεσίες παρέχονται αποκλειστικά και μόνο σε όσους συνδέονται με τους κωδικούς του TAXISnet;

 

Όχι απαραιτήτως. Οι υπηρεσίες παρέχονται ανεξαρτήτως των χρησιμοποιούμενων κωδικών TAXISnet για την εισαγωγή σας στην πλατφόρμα, αρκεί όταν κλείνετε το ραντεβού να καταχωρίσετε τα στοιχεία ταυτοπροσωπίας και επικοινωνίας του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί, ώστε να γίνει από τον υπάλληλο του ΕΦΚΑ η ταυτοποίηση.

 

8.  Ποια είναι η απαιτούμενη εφαρμογή για την διεξαγωγή της τηλεδιάσκεψης/ βιντεοκλήσης;

 

Για την τηλεδιάσκεψη/ βιντεοκλήση μπορείτε:

  • Είτε να έχετε εγκαταστήσει την εφαρμογή Microsoft Teams στον προσωπικό σας υπολογιστή, κινητό ή tablet, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κάμερα,

  • Είτε να επιλέξετε τη χρήση της εφαρμογής μέσω σελίδας φυλλομετρητή (Browser).

 

9.  Απαιτείται ταυτοπροσωπία για να εξυπηρετηθώ;

 

Ναι, η ταυτοπροσωπία είναι απαραίτητη και για τον λόγο αυτό θα πρέπει στην αρχή της τηλεδιάσκεψης, η κάμερα σας να είναι ενεργή ώστε να επιδεικνύετε τα νομιμοποιητικά σας έγγραφα για την ταυτοποίηση σας στον υπάλληλο του e-ΕΦΚΑ.

 

10.  Ποιες κατηγορίες πολιτών μπορούν να εξυπηρετηθούν και με ποια νομιμοποιητικά έγγραφα;

 

 Μπορείτε να εξυπηρετηθείτε μέσω του myEFKAlive εάν είστε:

  • Έλληνας πολίτης: με επίδειξη της ταυτότητάς σας ή του διαβατηρίου σας.

  • Ευρωπαίος πολίτης: με επίδειξη της κάρτας Ευρωπαίου Πολίτη ή του διαβατηρίου σας.

  • Πολίτης τρίτης χώρας: με επίδειξη της κάρτας παραμονής ή του διαβατηρίου σας.

 

 

11.   Η συνομιλία γίνεται αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα;

 

Ναι, η συνομιλία πραγματοποιείται αποκλειστικά στην ελληνική γλώσσα.

 

12.  Πώς κλείνω το ραντεβού;

 

Αφού εισέλθετε στην πλατφόρμα, επιλέγετε αρχικά το αρμόδιο τμήμα και στη λίστα με τις υπηρεσίες που αναπτύσσεται, πατάτε το κουμπί επιλογής της υπηρεσίας που επιθυμείτε (π.χ. για αίτηση επιδόματος μητρότητας, επιλέγετε →Τμήμα Παροχών και στη συνέχεια επιλέγετε Επίδομα Μητρότητας).  Ακολούθως, επιλέγετε από την αναπτυσσόμενη λίστα τη γεωγραφική περιοχή στην οποία υπάγεστε λόγω αρμοδιότητας με βάση τη διεύθυνση κατοικίας ή επιχείρησής σας (για τους μη μισθωτούς) (π.χ. αν είστε κάτοικος Καρπάθου, επιλέγετε «ΠΥΣΥ Ν. Αιγαίου, ΓΚΑ ΚΑΡΠΑΘΟΥ ή ΤΔ Ρόδου»).

Στο ημερολόγιο που εμφανίζεται, επιλέγετε την ημερομηνία και την ώρα που επιθυμείτε να εξυπηρετηθείτε. Ακολούθως, καταχωρίζετε τα στοιχεία ταυτοπροσωπείας και τα στοιχεία επικοινωνίας του προσώπου που θα εξυπηρετηθεί μέσω βιντεοκλήσης. Ο διαθέσιμος χρόνος εξυπηρέτησης είναι προκαθορισμένος από το σύστημα και διαφέρει ανά θεματική ενότητα.

 

13.  Πώς επιβεβαιώνεται η κράτησή μου;

 

Εφόσον έχετε ολοκληρώσει την κράτηση, σας αποστέλλεται στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που δηλώσατε μήνυμα με τίτλο «ενημέρωση για την επερχόμενη κράτηση» και σχετικός σύνδεσμος για τη συμμετοχή σας στην τηλεδιάσκεψη. Το ίδιο μήνυμα αποστέλλεται εκ νέου, λίγη ώρα πριν την έναρξη της τηλεδιάσκεψης / βιντεοκλήσης.

 

14.  Με ποιο τρόπο ενεργοποιώ τη βιντεοκλήση μου;

 

Την προγραμματισμένη ώρα της βιντεοκλήσης ενεργοποιείτε τον σύνδεσμο που έχετε λάβει στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο που δηλώσατε και συνδέεστε στην πλατφόρμα. Θα βρίσκεστε σε αναμονή έως ότου ο υπάλληλος του e-ΕΦΚΑ δεχθεί το αίτημά σας και συνδεθεί ώστε να ξεκινήσει η βιντεοκλήση.

 

15.  Είναι δυνατή η ακύρωση ή και ο προγραμματισμός νέας κράτησης;

 

Ναι, μπορείτε να  ακυρώσετε την κράτηση ή να την προγραμματίσετε εκ νέου, καθώς και να τροποποιήσετε την τρέχουσα.

 

16.  Η βιντεοκλήση καταγράφεται;

 

Όχι, δεν καταγράφεται για λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων.