rss Ακολουθήστε μας στο twitter Ακολουθήστε μας στο youtube

Συχνές ερωτήσεις - απαντήσεις για Περιοδικές Δηλώσεις Φ.Π.Α


1.Έχω υποβάλει Περιοδική Φ.Π.Α. και η Τράπεζα για την πληρωμή ζητάει Ταυτότητα Πληρωμής. Που θα βρω την Ταυτότητα Πληρωμής;

 Από την ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ. επιλέγοντας -Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Προς Επιχειρήσεις – Προσωποποιημένη Πληροφόρηση / Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης / Συγκεντρωτική Εικόνα Ατομικών Ανοικτών Οφειλών εκτός Ρύθμισης/ Είδος φόρου: Χρεωστικές Δηλώσεις ΦΠΑ μέσω INTERNET, υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης της Ταυτότητας Οφειλής, επιλέγοντας «Ταυτότητα Οφειλής» στο τέλος της γραμμής που εμφανίζεται η συγκεκριμένη οφειλή. Στη συνέχεια μπορείτε να εκτυπώσετε το «Σημείωμα για Πληρωμή» και να πληρώσετε μέσω Τραπέζης ή ΕΛΤΑ.

2.Προσπαθώ να εμφανίσω την Περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. που υπέβαλα και εμφανίζεται λευκή σελίδα. Πώς θα μπορέσω να δω την δήλωση;

Για την προβολή των δηλώσεων Φ.Π.Α. απαιτείται η εγκατάσταση του Adobe Reader Έκδοση 8. (www.adobe.com).

3.Έχω υποβάλει οριστικά την περιοδική δήλωση ΦΠΑ. Μπορώ να την διαγράψω ή να τη μεταβάλλω;

Μετά την Οριστική υποβολή της Δήλωσης δεν μπορείτε να τη διαγράψετε. Μπορείτε, όμως, μόλις η λανθασμένη Δήλωση γίνει αποδεκτή από το Taxis, να υποβάλλετε,  μέσω Taxisnet, τροποποιητική Δήλωση. Προσοχή, στην περίπτωση που με τη νέα Δήλωση προκύπτει χρεωστικό υπόλοιπο και λήγει η  προθεσμία εμπρόθεσμης υποβολής, τότε τη Δήλωση μπορείτε να την υποβάλλετε εμπρόθεσμα στη Δ.Ο.Υ., μέχρι τη μεθεπόμενη τοπικά εργάσιμη, προσκομίζοντας το αποδεικτικό της λανθασμένης Δήλωσης. 

 

4.Πώς μπορώ να πληρώσω, χρεωστική δήλωση ΦΠΑ που έχω υποβάλλει μέσω Ιnternet;

Μετά την Οριστική υποβολή της Δήλωσης, μπορείτε να εμφανίσετε την «Ταυτότητα Οφειλής» με την διαδικασία που έχει περιγραφεί στην Ερώτηση 1, να εκτυπώσετε το «Σημείωμα για Πληρωμή» και να πληρώσετε μέσω Τραπέζης ή ΕΛΤΑ.

5.Εταιρεία μη πιστοποιημένη που έχει κάνει διακοπή μπορεί να υποβάλει ηλεκτρονικά δηλώσεις;

Εταιρείες που έχουν κάνει τη διακοπή εργασιών, και δεν είναι πιστοποιημένες στο TAXISnet πριν την διακοπή, δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις ηλεκτρονικές Υπηρεσίες.
Θα πρέπει για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις να απευθύνονται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

6.Πού μπορώ να απευθυνθώ, για ερωτήματα ΦΠΑ, φορολογικού περιεχομένου;


Για το θέμα σας θα πρέπει να απευθυνθείτε ή στη ΔΟΥ σας ή στην υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών για θέματα ΦΠΑ  Δ/νση ΦΠΑ, Σίνα 2-4, 106 72 Αθήνα (τηλ.  210  3647202-5,   210 3644605-8, fax 210 3645413).

7. Μέχρι πότε μπορώ να υποβάλω εμπρόθεσμα τη Δήλωση, όταν η καταληκτική ημερομηνία συμπίπτει με αργία;

Μπορείτε να την υποβάλετε μέχρι την επόμενη εργάσιμη ημέρα.

ΠΡΟΣΟΧΗ να επιλέξετε την σωστή φορολογική περίοδο, διότι η πρώτη εργάσιμη ημέρα ενδεχομένως να συμπίπτει με την έναρξη υποβολής της επόμενης φορολογικής περιόδου.

8. Ποιές ενέργειες πρέπει να κάνω για να πληρώσω με δόσεις την περιοδική ΦΠΑ;

Για να μπορέσετε να πληρώσετε με δόσεις θα πρέπει να συμπληρώσετε τον κωδικό 521 (Ποσό που καταβάλλεται με την δήλωση). Περισσότερες διευκρινήσεις υπάρχουν στον πίνακα Γ΄ της περιοδικής δήλωσης.

9. Υπέβαλα εμπρόθεσμα την περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. με συμπληρωμένο ποσό στον κωδικό 521 (Ποσό που καταβάλλεται με την δήλωση). Πότε θα καταβάλω το υπόλοιπο ποσό;

Το χρεωστικό ποσό του Κωδικού 511 καταβάλλεται σε δύο δόσεις. Η πρώτη δόση ( αφού αφαιρεθεί το ποσό του κωδ. 521 ) καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα υποβολής της Δήλωσης. Η δεύτερη δόση ( αφού προσαυξηθεί κατά 2% ) καταβάλλεται μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του επόμενου μήνα υποβολής της Δήλωσης ( Ν. 4152/13 ).

10. Μπορώ να πληρώσω τις δόσεις του Φ.Π.Α. μέσω Τραπεζικού Συστήματος;

ΝΑΙ. Η πληρωμή μπορεί να γίνει μέσω Τραπέζης ή ΕΛΤΑ. Από την ιστοσελίδα της Γ.Γ.Π.Σ. επιλέγοντας -Υπηρεσίες προς Πολίτες ή Προς Επιχειρήσεις – Προσωποποιημένη Πληροφόρηση / Στοιχεία οφειλών εκτός ρύθμισης / Είδος φόρου: Χρεωστικές Δηλώσεις ΦΠΑ μέσω INTERNET, υπάρχει η δυνατότητα εμφάνισης της Ταυτότητας Οφειλής, επιλέγοντας «Ταυτότητα Οφειλής» στο τέλος της γραμμής που εμφανίζεται η συγκεκριμένη οφειλή. Στη συνέχεια μπορείτε να εκτυπώσετε το Σημείωμα για Πληρωμή και να πληρώσετε μέσω Τραπέζης ή ΕΛΤΑ.

 

11. Ποιό είναι το ελάχιστο ποσό που μπορώ να καταβάλω με τη Δήλωση ( κωδ. 521 );

Το ελάχιστο ποσό είναι τα δέκα ( 10,00 ) Ευρώ.

12. Ποιό είναι το ελάχιστο ποσό της Δήλωσης, ώστε να μπορώ να την υποβάλλω με δύο δόσεις;

Θα πρέπει να υπερβαίνει το ποσό των εκατό ( 100,00 ) Ευρώ. Εάν δεν υπερβαίνει τα 100,00 τότε καταβάλλεται ( αφού αφαιρεθεί το ποσό του κωδ. 521 ) σε μία δόση, μέχρι την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα υποβολής της Δήλωσης.

13. Μέχρι πότε πρέπει να υποβληθεί εμπρόθεσμα η χρεωστική περιοδική δήλωση ΦΠΑ.

Η περιοδική δήλωση υποβάλλεται μέχρι: α) Την 20η ημέρα του επόμενου μήνα από τη λήξη της φορολογικής περιόδου στην οποία αφορά η δήλωση. Δείτε περισσότερα στην ΠΟΛ 1129-03/06/2013

14. Βρίσκομαι μακριά από τη Δ.Ο.Υ. μου, μπορώ να καταβάλω την οφειλή μου για μία δόση του Φ.Π.Α. σε άλλη πλησιέστερη Δ.Ο.Υ.;

Η πληρωμή των οφειλών δεν γίνεται πλέον στις Δ.Ο.Υ. Οπότε, όπου κι αν βρίσκεστε, μπορείτε να πληρώσετε, ακολουθώντας τη διαδικασία, που περιγράφεται στην ερώτηση Νο 10.

15. Έχω υποβάλει περιοδική δήλωση Φ.Π.Α. (εμπρόθεσμη ή εκπρόθεσμη ή τροποποιητική) και στην προσπάθειά μου να υποβάλω εκκαθαριστική δήλωση Φ.Π.Α., δεν εμφανίζεται η ήδη υποβληθείσα περιοδική. Τι πρέπει να κάνω;

Θα πρέπει να περιμένετε ένα διάστημα 3 εργάσιμων  ημερών από την υποβολή ώστε να ενημερωθεί το σύστημα TAXIS με την υποβληθείσα δήλωση.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται όταν επίκειται καταληκτική ημερομηνία, ώστε να μην παρέλθει η προθεσμία υποβολής.
 

17. Έκανα Διακοπή Εργασιών με ημερομηνία διαφορετική από αυτή που έχει η υποβληθείσα Δήλωση ΦΠΑ (Περιοδική, Εκκαθαριστική, Πίνακας Vies) και αφορά στην τελευταία περίοδο. Τι πρέπει να κάνω, ώστε να μπορέσω να υποβάλλω μέσω Taxisnet τροποποιητική Περιοδική, αρχική / τροποποιητική Εκκαθαριστική ή διορθωτικό Πίνακα Vies που να αφορά σ’ αυτή την περίοδο;

Μέσω του Λογαριασμού σας και από την επιλογή «Ερωτήματα προς Γ.Γ.Π.Σ.» θα στείλετε το παρακάτω αίτημα, προσαρμοσμένο ανάλογα με την περίπτωσή σας (δηλαδή πότε κάνατε Διακοπή και τι θέλετε να υποβάλλετε):

«Λόγω Διακοπής Εργασιών της Επιχείρησης, η οποία έγινε στις……., δεν είναι δυνατόν να υποβάλλω μέσω Taxisnet τροποποιητική Περιοδική, αρχική / τροποποιητική Εκκαθαριστική ή διορθωτικό Πίνακα Vies για την περίοδο…... Παρακαλώ να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες.»

Σημείωση:
Στην περίπτωση που οι δηλώσεις υποβάλλονται μέσω Λογιστή, μπορεί και το αίτημα να υποβληθεί μέσω Λογιστή, αναφέροντας τα στοιχεία (AΦΜ κλπ) στον οποίον αφορά το εν λόγω αίτημα.

18. Η επιχείρηση μου έχει τεθεί σε «Εκκαθάριση» με ημερομηνία διαφορετική από αυτή που έχει η υποβληθείσα Δήλωση ΦΠΑ (Περιοδική, Εκκαθαριστική, Πίνακας Vies) και αφορά στην τελευταία περίοδο. Τι πρέπει να κάνω, ώστε να μπορέσω να υποβάλλω μέσω Taxisnet τροποποιητική Περιοδική, αρχική / τροποποιητική Εκκαθαριστική ή διορθωτικό Πίνακα Vies που να αφορά σ’ αυτή την περίοδο;

Μέσω του Λογαριασμού σας και από την επιλογή «Ερωτήματα προς Γ.Γ.Π.Σ.» θα στείλετε το παρακάτω αίτημα, προσαρμοσμένο ανάλογα με την περίπτωσή σας (δηλαδή πότε τέθηκε σε «Εκκαθάριση» και τι θέλετε να υποβάλλετε):

 
«Λόγω θέσης σε «Εκκαθάριση» της Επιχείρησης, οποία έγινε στις……., δεν είναι δυνατόν να υποβάλλω μέσω Taxisnet τροποποιητική Περιοδική, αρχική / τροποποιητική Εκκαθαριστική ή διορθωτικό Πίνακα Vies για την περίοδο…... Παρακαλώ να κάνετε τις απαραίτητες ενέργειες.»
 
Σημείωση:
Στην περίπτωση που οι δηλώσεις υποβάλλονται μέσω Λογιστή, μπορεί και το αίτημα να υποβληθεί μέσω Λογιστή, αναφέροντας τα στοιχεία (ΑΦΜ κλπ) στον οποίον αφορά το εν λόγω αίτημα.
 

19. Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις.Τι να κάνω;


Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσα από την επιλογή ο λογαριασμός μου/My TAXISnet.
Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm


Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας:

  • Για θέματα τεχνικής υποστήριξης των εφαρμογών του νέου TAXISnet παρακαλούμε να απευθύνεστε αποκλειστικά και μόνο στο τηλεφωνικό κέντρο 210 4802552 ή στο τηλέφωνο 15515 (αστική χρέωση).  Παρακαλούμε ακόμα να λάβετε υπόψη σας ότι η ΓΓΠΣ δεν είναι αρμόδια να σας απαντήσει σε φορολογικά θέματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις σας συνιστούμε να απευθυνθείτε στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στο τηλέφωνο 210 3375000 ή στις ΔΟΥ.
  • Ταχ. Δ/νση ΓΓΠΣ : Χανδρή 1 & Θεσσαλονίκης, Τ.Κ. 18346, Αθήνα.