rss Ακολουθήστε μας στο twitter Ακολουθήστε μας στο youtube

Συχνές ερωτήσεις – απαντήσεις για Ειδικούς Κωδικούς


A1. Ποιος χρειάζεται να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών;

Η εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών επιτρέπει τη δημιουργία ενός ζεύγους «κωδικού εισόδου» (username) και «συνθηματικού χρήστη» (password) για συγκεκριμένες υπηρεσίες όπως αυτές υπάρχουν στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες».
 

Στην εφαρμογή συνδέεται κάποιος κάνοντας χρήση των κωδικών TAXISnet που διαθέτει, χρησιμοποιώντας το link:
 

https://www1.gsis.gr/sgsisapps/tokenservices/protected/displayConsole.htm

A2. Για ποιό λόγο χρειάζονται οι ειδικοί κωδικοί;

Τα ζεύγη ειδικών κωδικών είναι ξεχωριστά από τους κύριους κωδικούς TAXISnet και διαφορετικά ανά υποστηριζόμενη εφαρμογή. Οι ειδικοί κωδικοί αποτελούν ένα πρόσθετο μέσο ασφάλειας για να μη χρειαστεί να μοιραστείτε με άλλους τους κύριους κωδικούς σας TAXISnet όταν απαιτείται να χρησιμοποιήσετε μια από τις υποστηριζόμενες εφαρμογές. Για παράδειγμα, με τους ειδικούς κωδικούς εξουσιοδοτείτε ένα πρόγραμμα/λογισμικό να υποβάλλει πληροφορίες για εσάς, χωρίς να αποκαλύψετε στον κατασκευαστή ή λειτουργό του λογισμικού τους πραγματικούς σας κύριους κωδικούς.

A3. Υπάρχει διαφορετική αντιμετώπιση των Φυσικών και των Νομικών Προσώπων από την εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών;

Στην περίπτωση Φυσικού Προσώπου, η έκδοση ειδικών κωδικών γίνεται από τον ίδιο τον υπόχρεο, ενώ στην περίπτωση Νομικού Προσώπου γίνεται αποκλειστικά από Φυσικό Πρόσωπο που έχει εξουσιοδοτηθεί ως «Εκπρόσωπος του Νομικού Προσώπου» μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων TAXISnet: https://www1.gsis.gr/taxisnet/mytaxisnet

Μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων TAXISnet, ένα Νομικό Πρόσωπο έχει τη δυνατότητα να εξουσιοδοτήσει περισσότερα από ένα Φυσικά Πρόσωπα ως εκπροσώπους του, εκχωρώντας τους πλήρη πρόσβαση στις φορολογικές υποχρεώσεις του Νομικού Προσώπου στην εφαρμογή TAXISnet. Η ανάκληση αυτής της εξουσιοδότησης δεν επηρεάζει την ισχύ των ειδικών κωδικών που έχουν ήδη εκδοθεί.

Τα Νομικά Πρόσωπα μπορούν μόνο να ανακτήσουν τον ειδικό κωδικό (username) (αλλά όχι το συνθηματικό) του ζεύγους των ειδικών κωδικών που έχει εκδοθεί για λογαριασμό τους, από τους εκπροσώπους τους, μέσω της εφαρμογής Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών, στην ενότητα Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί.

Τα Φυσικά Πρόσωπα, εφόσον έχουν ορισθεί ως εκπρόσωποι από ένα ή περισσότερα νομικά πρόσωπα, θα πρέπει κατά την είσοδό τους στην εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών να κάνουν «Επιλογή Ρόλου» και να επιλέξουν
 

  • Επιθυμώ να δράσω …. «για τον εαυτό μου»

Με την επιλογή αυτή δημιουργούν / ανακαλούν ειδικούς κωδικούς που αφορούν προσωπικά τον δικό τους ΑΦΜ.

  • Επιθυμώ να δράσω …. «ως Εκπρόσωπος Νομικού Προσώπου»

Επιλέγεται ο ΑΦΜ του Νομικού Προσώπου για τον οποίο είναι επιθυμητό να εκδοθεί / ανακληθεί ειδικός κωδικός από τη λίστα των ΑΦΜ που θα εμφανιστεί.
 

 

A4. Στις «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» δεν είναι ενεργοποιημένη η επιλογή της δημιουργίας ειδικού κωδικού. Γιατί;

Για να συμβαίνει αυτό ο ΑΦΜ σας ανήκει σε Νομικό Πρόσωπο σύμφωνα με τα στοιχεία του TAXISnet. Θα πρέπει να δημιουργήσει ή να ανακαλέσει ειδικούς κωδικούς για εσάς ένα από τα Φυσικά Πρόσωπα που έχετε ορίσει ως «εκπροσώπους» σας μέσω της εφαρμογής εξουσιοδοτήσεων TAXISnet. Εσείς μπορείτε να δείτε μόνο τους κωδικούς εισόδου (usernames) που οι εκπρόσωποί σας έχουν δημιουργήσει για εσάς.

A5. Είμαι Λογιστής / Λογιστικό Γραφείο. Μπορώ να εκδώσω για τους πελάτες μου ειδικούς κωδικούς;

Η εφαρμογή Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών αξιοποιεί μόνο τις εξουσιοδοτήσεις των Νομικών Προσώπων προς τους «εκπροσώπους» τους, και όχι τις εξουσιοδοτήσεις προς Λογιστές για συγκεκριμένες εφαρμογές.

A6. Πόσους «Ειδικούς Κωδικούς» μπορώ να δημιουργήσω;

Από κάθε υπόχρεο, κάθε χρονική στιγμή, μπορεί να είναι ενεργός ένας μόνο ειδικός κωδικός για κάθε "Διαθέσιμη Υπηρεσία". Ο ειδικός αυτός κωδικός μπορεί να ανακληθεί και να εκδοθεί νέος όποτε κριθεί απαραίτητο μέσω της "Διαχείρισης Ειδικών Κωδικών". Η ανάκληση μπορεί να γίνει μόνο από εκείνον που μπορεί να εκδώσει για το εν λόγω ΑΦΜ ένα νέο ειδικό κωδικό, όπως ήδη περιγράφηκε.

A7. Ο κωδικός εισόδου που δημιούργησα είχε μικρά και κεφαλαία γράμματα. Στην ενότητα «Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί» εμφανίζεται μόνο με κεφαλαία, γιατί;

Κατά τη δημιουργία ενός ειδικού κωδικού, στον κωδικός εισόδου (username) τα μικρά γράμματα μετατρέπονται αυτόματα σε κεφαλαία. Αυτό δε συμβαίνει στο συνθηματικό (password) που μπορεί να περιέχει και μικρά και κεφαλαία γράμματα.

Κατά τη χρήση των ειδικών κωδικών, ο κωδικός εισόδου (username) πρέπει να είναι ΜΟΝΟ με κεφαλαία γράμματα, όπως ακριβώς φαίνεται στην ενότητα «Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί», διαφορετικά η κλήση της αντίστοιχης υπηρεσίας θα αποτύχει.
 

A8. Μπορώ να ανακαλέσω ή να αντικαταστήσω έναν ειδικό κωδικό;

Ναι, από την ενότητα Υφιστάμενοι Ειδικοί Κωδικοί, ενεργοποιώντας την επιλογή «Ανάκληση Ειδικού Κωδικού». Εάν η επιλογή «Ανάκληση Ειδικού Κωδικού» δεν είναι διαθέσιμη, τότε ο ΑΦΜ ανήκει σε Νομικό Πρόσωπο και την ανάκληση θα πρέπει να κάνει ένας από τους «εκπροσώπους» του Νομικού Προσώπου, όπως αυτοί έχουν ορισθεί στις εξουσιοδοτήσεις στο TAXISnet.
 

Με την ανάκληση ενός ειδικού κωδικού για μια υπηρεσία, η υπηρεσία αυτή εμφανίζεται πάλι στην ενότητα «Διαθέσιμες Υπηρεσίες» και επιτρέπεται, εάν είναι επιθυμητό, να δημιουργηθεί νέος ειδικός κωδικός για την υπηρεσία αυτή.
 

Η ανάκληση και η αντικατάσταση ενός ειδικού κωδικού πρέπει να γίνεται εφόσον υπάρχει υποψία έκθεσή του σε οποιονδήποτε κίνδυνό υποκλοπής, είτε σε τακτικά χρονικά διαστήματα ως πρακτική ασφαλείας.
 

A9. Μπορώ να ξαναχρησιμοποιήσω ένα ειδικό κωδικό που έχω ανακαλέσει;

Όχι. Ένας ειδικός κωδικός εισόδου (username) μπορεί να εκδοθεί μία μόνο φορά, από έναν ΑΦΜ, για τις ανάγκες μιας μόνο υπηρεσίας. Ύστερα από την ανάκλησή του, δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί από κανέναν, ούτε να ορισθεί ως νέος ειδικός κωδικός από τον ίδιο ΑΦΜ ή από άλλον, για την ίδια ή άλλη υπηρεσία.

Η ερώτησή μου δεν υπάρχει στις Συχνές-Ερωτήσεις.Τι να κάνω;


Αν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσα από την επιλογή ο λογαριασμός μου/My TAXISnet.
Αν δεν είστε εγγεγραμμένος χρήστης μπορείτε να υποβάλετε το ερώτημα σας μέσω της φόρμας υποβολής αιτήματος https://www1.gsis.gr/inquiry/newInquiry.htm


Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας:

  • Για θέματα τεχνικής υποστήριξης των εφαρμογών του νέου TAXISnet παρακαλούμε να απευθύνεστε αποκλειστικά και μόνο στο τηλεφωνικό κέντρο 213-1621000. Παρακαλούμε ακόμα να λάβετε υπόψη σας ότι η ΓΓΠΣ δεν είναι αρμόδια να σας απαντήσει σε φορολογικά θέματα. Σε τέτοιες περιπτώσεις σας συνιστούμε να απευθυνθείτε στην κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών στο τηλέφωνο 210 3375000 ή στις ΔΟΥ.
  • Ταχ. Δ/νση ΓΓΠΣ : Χανδρή 1 & Θεσσαλονίκης, Τ.Κ. 18346, Αθήνα .